Personel Planlama ve Raporlama Daire Başkanlığı

a) Birimlerin norm kadro, iş gücü planlama ve benzeri çalışmalarını ilgili birimlerle birlikte yapmak, merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatında personel bilişim sistemlerine ilişkin işlemlerin yürütülmesini sağlamak, bu birimlere tahsis edilecek kadroları belirlemek, yeni kurulacak veya kapatılacak birimlerin yazışmalarını ve kayıtlarını tutmak,

b) Bakanlık merkez ve taşra teşkilatına tahsisli kadro ve pozisyonların, birimlerin ihtiyaçları çerçevesinde dağılımını yapmak,

c) 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi çerçevesinde Bakanlık birimlerinde yapılacak düzenlemelere ilişkin iş ve işlemleri yapmak,

ç) Bakanlık kadro ve pozisyonlarına ilişkin istatistikî verileri derlemek,

d) Genel Müdür ve Başkanlığın bağlı olduğu Genel Müdür Yardımcısı tarafından talep edilen raporları hazırlamak,

e) Başkanlığı ilgilendiren konularda Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) tarafından 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında gönderilen başvurular, 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamında yapılan başvurular ile Kamu Denetçiliği Kurumundan gönderilen başvuruları cevaplamak,

f) Genel Müdürlüğün görev alanına giren iş ve işlemler hakkında Bakanlığın taraf olduğu adli ve idari davalara ilişkin hukuki görüş oluşturmak üzere Mevzuat ve Uygulama Daire Başkanlığı tarafından iletilen taleplere ilişkin bilgi, belge ve görüş vermek,

g) Genel Müdür ve Başkanlığın bağlı olduğu Genel Müdür Yardımcısı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

(2) Personel Planlama ve Raporlama Daire Başkanlığı görev, yetki ve sorumluluklarını aşağıda yer alan birimler aracılığıyla yürütür.

a) Personel Sistemleri Şubesinin görevleri şunlardır;

1) Bakanlığımız Elektronik Belge Yönetim Sisteminin genel iş ve işlevselliğini takip etmek, eksiklerini belirlemek ve giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak, kullanıcıların ve sistemin gelişmesi için ihtiyaçları tespit edip yeni özellikler eklenmesi için ilgili birimler ile koordinasyonu sağlamak,

2) Bakanlığımız personel bilişim sistemlerinin kontrolü, kullanıcı işlemleri, yeni özellikler eklenmesi, geliştirilmesi konusunda ihtiyaçları tespit etmek,

3) Bakanlığımız personel politikalarının uygulanabilmesi ve takibinin yapılabilmesi amacıyla bilişim sistemi ihtiyaçlarının belirlenmesi ve geliştirilmesi çalışmalarını yürütmek,

4) Bakanlığımız merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında personel iş ve işlemlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan bilişim sistemlerinin yazılım, güvenlik ve donanım gibi ihtiyaçlarını tespit etmek,

5)  Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

b) Araştırma ve Geliştirme Şubesinin (Uzman) görevleri şunlardır;

1) Bakanlığımızın merkez ve taşra teşkilat birimlerinde kullanılan personel bilişim sistemlerinin geliştirilmesi amacıyla yazılım, donanım ve güvenlik alanında araştırmalar yapmak,

2) Personelin nitelik ve niceliğinin belirlenerek birimlerin hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve standartlaştırılması amacıyla çalışmalar yapmak,

3) Bakanlığımızın orta ve uzun vadeli personel istihdam modelleri konusunda çalışmalar yapmak,

4) Bakanlığımız birimlerinin talep ettiği personel nitelik ve niceliklerine ilişkin değerlendirmeler yapmak,  

5) Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

c) Norm ve Performans Değerlendirme Şubesinin görevleri şunlardır;

1) Kamu kaynaklarının verimli kullanılması ve kamu hizmetlerinin gerektirdiği unvanda, nitelikte ve sayıda personel istihdamını sağlamak için ilgili birimlerle koordineli çalışmak,

2) Bakanlık hizmet birimlerinin ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen norm dağılımını yapmak,

3) Kapasitesinde değişiklik yapılan, yeni kurulan veya kapatılacak birimlerin yazışmalarını yapmak, yapılan iş ve işlemlerin kayıtlarını tutmak,

4) Personelin çalışma performansının artırılması için gerekli olan performans takibini yapmak,

5) Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.

d) İstatistik ve Analiz Şubesinin görevleri şunlardır;

1) Bakanlığımız bünyesinde görev yapan personele ait istatistiki verileri tutmak,

2) Bakanlığımız merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatına belirlenen normlara ilişkin istatistikî verileri hazırlamak,

3) Bakanlığımız personelinin çalışma performansı ve iş veriminin artırılması için gerekli analizi yapmak,

4) Bakanlığımızın orta ve uzun vadeli personel ihtiyaç tespit çalışmalarını yapmak,

5) Personel iş ve işlemlerine ilişkin talep edilen raporları ve istatistikleri hazırlamak,

6) Daire Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.